Kierunek

Cele Kierunku:

  • Wszechstronne przygotowanie absolwenta do podjęcia i rozwiązywania samodzielnych  problemów i zadań z zakresu wzornictwa przemysłowego. 
  • Opanowanie technik procesu projektowego, metodologii oraz zrozumienia i wdrażania wieloaspektowych procesów projektowych, ich odniesień i uwarunkowań.
  • Pogłębienie indywidualnych predyspozycji, które są niezbędne w samodzielnej  praktyce zawodowej, pracy w zespołach projektowych oraz w prowadzeniu pracy badawczej z jednoczesnym wdrażaniem produktów o charakterze innowacyjnym.
  • Przygotowanie absolwenta do podjęcia studiów trzeciego stopnia.

 

Zgodnie z powyższymi założeniami  nasi absolwenci będą:

·         wykształconymi  indywidualnymi inwestorami,

·          kreatorami bazującymi na kulturze jako dziedzictwie narodowym

·         Znawcami najnowszych technologii oraz procesów projektowych odzwierciedlających ich kreatywność w zakresie reklamy oraz projektowania autorskich produktów.

 

Możliwości zatrudnienia lub dalszego kształcenia

Design to obszar, który pobudza i współistnieje z przemysłem, edukacją, turystyką oraz nowymi technologiami. Absolwent studiów magisterskich jest przygotowany do pracy w zespołach o charakterze interdyscyplinarnym. Posiada umiejętności potrzebne do prowadzenia własnej działalności. Poziom opanowania wybranego języka nowożytnego pozwala na pracę lub współpracę poza granicami kraju. Jest w stanie podjąć studia doktoranckie oraz prowadzić własne badania i doskonalić warsztat.

 

Pracownie Kierunkowe : 

Pracownia mebla  - uczy sposobu projektowania mebli do najbliższego otoczenia człowieka, miejsc pracy i wypoczynku, w oparciu o najnowsze technologie z równoczesnym poszanowaniem materiału i historii wzornictwa.

Pracownia produktu przemysłowego – nauka projektowania dla przemysłu, uwzględniająca  wykorzystanie nowych  technologii. To  ciągłe poszukiwanie i kreowanie przyszłości
z uwzględnieniem  estetyki i formy projektowanych produktów.

Pracownia produktu  autorskiego/designerskiego –  moda, biżuteria, przedmioty codziennego użytku projektowane w krótkich seriach. Posiadające niepowtarzalny charakter. Projektowane w oparciu o kształcenie  umiejętności znajdowania struktur, form, przy jednoczesnej  obserwacji rynku. Absolwent jest ukierunkowany na dialog z potencjalnym odbiorcą i prowadzenie własnej działalności projektowej. 

Pracownia projektowania opakowań – skupiająca się na ciągle zmieniającej się formie produktu, kształcąca umiejętność obserwowania  i szybkiego reagowania na potrzeby rynku. Bazująca na wykorzystaniu najnowszych technologii, korzystająca z projektowania zrównoważonego.

Pracownia projektowania komunikatu graficznego – to nauka projektowania informacji wizualnej, na którą składa się projektowanie plakatów, książek , identyfikacji wizualnej. Sposobu  przekazu obrazu i treści w obszarze mediów elektronicznych takich jak strony internetowe, projektowanie interfejsów.

 

 

Plener

 Do uzyskania absolutorium student zobowiązany jest do zaliczenia jednego pleneru
trwającego 6 dni. Wyjazd plenerowy to integralna część procesu kształcenia. Prowadzący wykładowcy są zobowiązani do realizacji zadań związanych z przyszłą specjalnością zawodową oraz indywidualnymi predyspozycjami studenta. Realizowane plenery  mają   charakter interdyscyplinarny.  

Praktyki

Praktyki studenckie trwają  4 tygodnie mają na celu wykształcenie umiejętności praktycznego zastosowania teorii  nabytej na zajęciach oraz  wszechstronnego przygotowania do podjęcia własnej praktyki. Ważnym atutem jest pozyskanie i nawiązanie kontaktów zawodowych, które mogą okazać się przydatne do realizacji późniejszych zamierzeń.