Cele Kierunku:
- Wszechstronne przygotowanie absolwenta do podjęcia i rozwiązywania samodzielnych problemów i zadań z zakresu wzornictwa przemysłowego.
- Opanowanie technik procesu projektowego, metodologii oraz zrozumienia i wdrażania wieloaspektowych procesów projektowych, ich odniesień i uwarunkowań.
- Pogłębienie indywidualnych predyspozycji, które są niezbędne w samodzielnej praktyce zawodowej, pracy w zespołach projektowych oraz w prowadzeniu pracy badawczej z jednoczesnym wdrażaniem produktów o charakterze innowacyjnym.
- Przygotowanie absolwenta do podjęcia studiów trzeciego stopnia.
Zgodnie z powyższymi założeniami nasi absolwenci będą:
· wykształconymi indywidualnymi inwestorami,
· kreatorami bazującymi na kulturze jako dziedzictwie narodowym
· Znawcami najnowszych technologii oraz procesów projektowych odzwierciedlających ich kreatywność w zakresie reklamy oraz projektowania autorskich produktów.
Możliwości zatrudnienia lub dalszego kształcenia
Design to obszar, który pobudza i współistnieje z przemysłem, edukacją, turystyką oraz nowymi technologiami. Absolwent studiów magisterskich jest przygotowany do pracy w zespołach o charakterze interdyscyplinarnym. Posiada umiejętności potrzebne do prowadzenia własnej działalności. Poziom opanowania wybranego języka nowożytnego pozwala na pracę lub współpracę poza granicami kraju. Jest w stanie podjąć studia doktoranckie oraz prowadzić własne badania i doskonalić warsztat.
Pracownie Kierunkowe :
Pracownia mebla - uczy sposobu projektowania mebli do najbliższego otoczenia człowieka, miejsc pracy i wypoczynku, w oparciu o najnowsze technologie z równoczesnym poszanowaniem materiału i historii wzornictwa.
Pracownia produktu przemysłowego – nauka projektowania dla przemysłu, uwzględniająca wykorzystanie nowych technologii. To ciągłe poszukiwanie i kreowanie przyszłości
z uwzględnieniem estetyki i formy projektowanych produktów.
Pracownia produktu autorskiego/designerskiego – moda, biżuteria, przedmioty codziennego użytku projektowane w krótkich seriach. Posiadające niepowtarzalny charakter. Projektowane w oparciu o kształcenie umiejętności znajdowania struktur, form, przy jednoczesnej obserwacji rynku. Absolwent jest ukierunkowany na dialog z potencjalnym odbiorcą i prowadzenie własnej działalności projektowej.
Pracownia projektowania opakowań – skupiająca się na ciągle zmieniającej się formie produktu, kształcąca umiejętność obserwowania i szybkiego reagowania na potrzeby rynku. Bazująca na wykorzystaniu najnowszych technologii, korzystająca z projektowania zrównoważonego.
Pracownia projektowania komunikatu graficznego – to nauka projektowania informacji wizualnej, na którą składa się projektowanie plakatów, książek , identyfikacji wizualnej. Sposobu przekazu obrazu i treści w obszarze mediów elektronicznych takich jak strony internetowe, projektowanie interfejsów.
Plener
Do uzyskania absolutorium student zobowiązany jest do zaliczenia jednego pleneru
trwającego 6 dni. Wyjazd plenerowy to integralna część procesu kształcenia. Prowadzący wykładowcy są zobowiązani do realizacji zadań związanych z przyszłą specjalnością zawodową oraz indywidualnymi predyspozycjami studenta. Realizowane plenery mają charakter interdyscyplinarny.
Praktyki
Praktyki studenckie trwają 4 tygodnie mają na celu wykształcenie umiejętności praktycznego zastosowania teorii nabytej na zajęciach oraz wszechstronnego przygotowania do podjęcia własnej praktyki. Ważnym atutem jest pozyskanie i nawiązanie kontaktów zawodowych, które mogą okazać się przydatne do realizacji późniejszych zamierzeń.